/Files/images/manolivna.jpgБілецька Інна Манолівна - вчитель початкових класів/Files/images/vira.jpgНовак Віра Яківна - вчитель української мови та літератури/Files/images/lora.jpgВоробець Лариса Миколаївна - вчитель англійської мови/Files/images/nadi.jpgКарлійчук Надія Василівна - вчитель початкових класів

Найда Тамара Василівна - вчитель математики

Урок математики у 6 класі

Тема. Дроби в нашому житті.

Мета. Навчальна: навчати поєднувати математичну і нематематичну інформацію, пов’язану з вибором професії; вдосконалювати знання учнів про дроби в повсякденному житті і в майбутньому, дії з ними; закріпити вміння і знання учнів розв’язувати задачі життєвого змісту.

Розвиваюча: використовувати задачі життєвого змісту, пов’язані з професіями майбутнього для формування в учнів цілісного уявлення про систему знань для майбутнього навчання і життя; розвивати вміння аналізувати ситуацію з різних боків; творчі здібності, гнучкість мислення.

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення; активність учнів, увагу, інтерес до нових життєвонеобхідних знань і прагнення їх набути.

Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.

Форма уроку: урок- проект.

Наочні посібники. Мультимедійна система: комп’ютер, проектор, екран; картки для усного рахунку; плакати із задачами; картки для групової форми роботи; плакати з умовами і відповідями.

Хід уроку.

Девіз уроку: Мислити послідовно, судити переконливо, спростовувати неправильні висновки повинен кожний: фізик і поет, тракторист і математик.

Е. Кольман

І. Організація класу.

Вступне слово вчителя.

Народна мудрість говорить, що життя людини пройде не марно, якщо вона посадить дерево, побудує дім, виховає дитину. Діти, чи посадили ви дерево? А чи мрієте ви побудувати будинок? А чи можете ви вже зараз побудувати будинок? Але можна підготуватися до цього вже сьогодні. В кожного з вас є своя заповітна мрія - це обрати професію. Послухайте, яку мрію має Рудольфа.

Виступ учня Рудольфа.

Моя мрія – одержати музичну освіту і стати співаком. Також я мрію заробити багато грошей і побудувати будинок.

Вчитель.

Ми маємо допомогти Артемові у здійсненні його мрії, використовуючи знання про дроби. Місяць назад ми цей проект запланували, а сьогодні будемо його презентувати. Для цього використаємо свої знання з теми «Дроби в нашому житті» і пов’яжемо їх із знаннями, які необхідні нам під час вибору майбутньої професії.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.

1. З історії дробів.

( Учні зачитують відомості з історії виникнення дробів).

1 учень.

Основним джерелом виникнення дробів було вимірювання. Спочатку виникають такі дроби: половина, чверть, третина, півчверть, півтретина.

2 учень.

Перші дроби виникли не в результаті ділення. У Стародавній Греції дроби розглядають як відношення чисел. У записі знаменник писався над чисельником.

3 учень.

У древній Русі дроби називали «частками». Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, 1/3 - треть, 1/6 - півтреть, 1/5 – п’ятина, 1/10 – десятина. У Росії вчення про дроби вперше виклав Л. П. Магніцький.

2. Усні вправи.

1. Пояснити правило скорочення дробів.

50/100=1/2; 11/33=1/3; 25/40=5/8; 49/70=7/10

1/4=7/28; 3/5=18/30; 6/11=18/33; 2/3=18/27

2. Вставити пропущені числа у клітинки.

3/8-/=0; 0+7/=/9; 5-1/=4,/2; 3-2/=2,/3

3. Порівняти.

1 і 1/2; 0 і 5/12; 1/8 і 1/12; 13/11 і 13/14

4. Скласти правило. ( Слайд).

З даних слів на слайді скласти відоме вам правило.

одержимо

на

число

відмінне

якщо

дробу

то

дріб

рівний

даному

поділити

і

знаменник

чисельник

або

помножити

5. Робота в групах за картками.

( В учнів картки з умовою, а в учителя-з відповідями. Після виконання завдань, вчитель перевіряє роботи).

6. Індивідуальна робота за картками.

Скласти пропорції за картками.

200 : 10
39 : 13
8 : 4
4 : 6
2 : 3
18 : 6

ІІІ. Фізкультхвилинка.

Вправа «Дерево».

Мета: швидке відновлення сил упродовж уроку, усунення стресу, набуття впевненості у собі.

Зведіться на ноги, поставте ноги на ширину плечей,заплющте очі. Уявіть себе сильним, могутнім деревом. Ваші ноги-це коріння, що сягає глибоко в землю; дістає води. Ваше тіло-це стовбур, що знаходиться в повітрі. Ваші руки-це гілки, що тягнуться до сонця. Над вами світить яскраве сонце. Відчуйте себе розкішним деревом. Ви одержуєте енергію від землі через коріння, енергію сонця-через гілки. Дме легенький вітерець, ви відчуваєте його дотик. Ви-високе, струнке дерево, ви твердо стоїте на землі. Погляньте, яке ви дерево... Вправу закінчено, розплющте очі.

ІV. Захист проекту.

1. Вчитель.

Зараз кожен з вас допоможе нашому Артему здійснити його мрію. Всі ви також мрієте отримати ту професію, яка вам подобається. Ми побачимо, як ваші вміння майбутніх професіоналів допоможуть у побудові та облаштуванні будинку для Артема.

2. Слайд-шоу. (Демонстрація картинок різних професій, які мріють отримати діти в майбутньому).

3. Розв’язування задач.

Професія-садівник. Задача 1.

Мрія Артема - посадити фруктовий сад біля будинку з 36 дерев. 2/9 всіх дерев-вишні; 4/9-яблуні. Решта-інші фруктові дерева. Скільки вишень і скільки яблунь буде у саду?

(Учні колективно розв’язують задачу).

Професія-будівельник. Задача 2.

Біля будинку потрібно поставити новий паркан прямокутної форми шириною 9,1/3м, а довжиною-11,1/2м.

(Учні пропонують план розв’язування. Це завдання вчитель задає на домашнє опрацювання).

Професія-маляр-штукатур. Задача 3.

Наш Юра Працелюб може пофарбувати паркан за 8 годин, а Богдан Ледащенко з 6-Б класу-за 24 години. Яку частину паркану вони пофарбують разом за 1 годину, якщо будуть працювати разом?

(Самостійна робота в зошитах).

Професія-вчитель. Задача 4.

Мрія Сашка - відкрити у будинку товариша благодійну школу, схожу зі школою «Піфагорійців». Скільки учнів буде у цій школі, якщо хлопчиків-8, що становить 2/3 всіх учнів?

(Учні розв’язують задачу усно, коментуючи розв’язання).

Професія-швачка. Задача 5.

(Задача у вигляді таблиці).

Кількість Довжина (в метрах)
2 7,5
8 х

Дівчатка можуть пошити занавіски для вікон у будинку. Скільки метрів тканини треба для 8 вікон, якщо для пошиття занавісок на 2 вікна витратили 7,5м?

(Дівчатка складають пропорцію, хлопчики - розв’язують).

Професія-бухгалтер-економіст. Задача 6.

Під час підрахунку коштів, витрачених на будівництво будинку, бухгалтеру запропонували нашвидкуруч обчислити вирази.

1/2 + 0,5; 0,6 – 1/2; 1/25 + 0,4; 1/4 + 0,25

( Розв’язування в парах).

Професія-повар-кондитер. Задача 7.

По закінченню будівництва всіх вирішили пригостити печивом. Для випікання 2 кг печива витратили 500г цукру. Скільки треба взяти цукру, щоб спекти 10 кг печива?

(Учні усно складають пропорцію і дають відповідь).

V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.

VI. Домашнє завдання.

Розв’язати задачу, запропоновану на уроці. № 346(в, г) - з підручника.

Кінащук-Луцу Марія Василівна - педагог організатор та вчитель початкових класів /Files/images/masha.jpg

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 395

Коментарi

  • Кукурудзяк Валентина Радовна

    2014-01-20 18:05:16

    клас...

  • Зеленівська Людмила Миколаївна

    2012-12-14 20:32:55

    Завуч з навчально-виховної роботи...